10 May 2011

:: Jika Semalam Aku Hari ini ::

Jika semalam aku keseorangan,
Hari ini aku berteman,
Jika semalam aku buta,
Hari ini aku boleh membina sebuah kota,
Jika semalam aku bisu,
Hari ini aku petah berbicara,
Jika semalam aku tempang,
Hari ini aku mampu merentasi dunia,
Jika semalam aku pendam,
Hari ini aku bongkar,
Jika semalam fikiranku kosong,
Hari ini selengkap strategi terbentang,
Jika semalam aku tersungkur,
Hari ini aku yang pertama di destinasi.

Jika aku masih seperti semalam,
Dimanakah aku hari ini?
Aku tentukan.

2 comments:

Anonymous said...

:: kite perlu mengorak langkah pertama menuju ke puncak walaupun dihadapan terbentang luas liku2 berduri usah gentar, hadapinya dengan keberanian ::

Anonymous said...

bila kamu keseorangan jagelah diri sebaik mungkin...

-Paparan Terhangat-

Para Pujangga