30 August 2010

-hari ini,esok,lusa-

Aku dapat membayangkan kepenatan aku untuk hari ini...malam tadi xtdo coz siapkan assgment..ok la..xde masalah sangat..then siap dalam pas subuh g2 ar...kne tgu lak kul 9am..coz nk g ke Embassy Of Indonesia...UTM induk di skudai dan UTM ic kl hntar 2 bas...sampai sane je da cm ape nth...kne tgu dpn gate..coz org Embassy xbg masok..brjemurlah dari area kul 9lbey 2 smpai kul 11...huh lme x lme..da ar tengah hari...abes sume energy aku ter release kt c2...mm,tp still boleh lg nieyh..mm,last2 dpt ar msok gak..amek2 gamba cket..then blek..area kul 12 lbey ar if xslap..blek kolej je p tdo ngn xmandi sume..gler kentang..soh mmber kjot kul 1.30 coz 2.00pm ade kne present..tp kul 3pm baru aku bgon..huh..nth cmne nth ngn present 2...then kne lak siap2 untuk g ukm..kul 4.50 bus grk da..kateny ar..tp myb janji melayu kot..hahaha...n dgr cte prgm utk hari nie smpai 2.30am..then d bg rehat jap..kul 4am p sahur,sbuh n tros brgerak ke stadium putra bukit jalil...sb nk elak traffic jam..kne g awal..huhu..nth dpt tdo ke x..n prgrm pagi 2 lak..dgr cte smpai 10.30am je..ok ar..aku rse blek kolej t mmg balun tdo je ar...haha..mlm 2 lak ade meeting..n kne wt anylisis surveying....urm,sbok btol...btw..hope aku sentiasa kuat..yeay!..

29 August 2010

-I'tiraf-



Lirik Lagu ” Itiraf “
Artis
 ” Raihan “

Wahai Tuhan ku Tak Layak Ke Syurga Mu
Namun Tak Pula aku Sanggup Ke Neraka Mu

Ampunkan Dosa ku Terimalah Taubat Ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun Dosa-dosa Besar

Ila Hilis Tu Lilfirdausi Ahla
Wala Aqwa Alnnaril Jahim
fahabblitau Batau Wafir Zunubi
fainnakarob firul Zanbi Azim

Dosa-dosaku Bagaikan Pepasir Di Pantai
Dengan Rahmat Mu Ampunkan Daku Oh Tuhan Ku

Wahai Tuhan Selamatkan Kami Ini
Dari Segala Kejahatan dan Kecelakaan

Kami Takut Kami Harap Kepada Mu
Suburkanlah Cinta Kami Kepada Mu

Akulah Hamba Yang Mengharap Belas Dari Mu


-Tanda-Tanda Kematian Seseorang-


TANDA-TANDA KEMATIAN SESEORANG


100 hari sebelum kematian:

Ini adalah tanda pertama dari Allah kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

40 hari sebelum kematian:

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arasy Allah. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

7 hari sebelum kematian:

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba- tiba ianya berselera untuk makan.

3 hari sebelum kematian:

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

1 hari sebelum kematian:

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda akhir sebelum kematian:

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Kubur/liang lahad Setiap Hari Menyeru kepada Manusia Sebanyak 5 Kali.

1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu sholat malam.
3. Aku rumah yang penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawarnya.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan Laa illaa ha illallah, Muhammadur Rasulullah?supaya kamu dapat menjawabnya.



by Prima Alexandria on Wednesday, August 18, 2010 at 6:52am






28 August 2010

-10 Tanda Dia Adalah Jodoh Kamu-



Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

+ Ditulis oleh Hj Abdul Samad Profile:

 p/s: sebarkan ilmu walau dengan satu ayat..




-Dan Sungguh-


"Dan sungguh pasti Kami ujimu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa, dan tanaman. Dan sampaikanlah khabar gembira bagi orang yang sabar. Mereka itulah yang memperoleh ampunan dan rahmat dari Tuhannya, dan mereka itulah yang mendapat petunjuk "
(2:155-157)

Moga tergolong dalam kalangan orang-orang yang mendapat petunjuk.


Received : 
06:59:34pm
28 Aug 2010



-Indahnya Ukhwah-


indahnya ukhwah ini
di kala lupa 
ada yang mengingati
di kala tersilap 
ada yang menasihati
di dunia jasad 
dan hatinya menemani
di kubur nanti 
pasti doanya mengiringi
kita tidak mencari 
sekelumit redha manusia
yang kita cari 
seinfiniti redha Allah
moga hidup 
diberkati Allah.


Received :
03:20:17pm
28 Aug 2010


27 August 2010

-Sahabatku Yang Dikasihi-



sahabatku yang di kasihi
seringkali kita mengutamakan
kehendak manusia
daripada kehendak Allah
seringkali juga kita
mengutamakan pandangan manusia
daripada pandangan Allah
acapkali juga kita
nyatakan syurga idaman kita
tetapi amalan kita 
jauh dari amalan penghuninya
ketahuilah
syurga Allah itu terlalu mahal harganya
memerlukan pengorbanan
yang tak berkesudahan
namun
kemanisan diakhirnya
mampu mengubati keperitan
Ya Allah 
bimbinglah kami 
menuju kepada Mu


Received : 
06:33:55pm
27 Aug 2010


-Persahabatan-


persahabatan itu
 terbina atas ranting kejujuran
bertunjangkan kasih sayang
lalu membuahkan kemanisan ikatan
jika terpesong
maka
patahlah ranting
reputlah akar
lalu rosaklah buah
teman sejati
bukanlah dekat bicaranya
tetapi
yang sentiasa diingati
dalam setiap bisikan doanya|


Received :
11:47:58pm
11 Jun 2009


26 August 2010

-Merasai KehadiranNya-


merasai
kehadiran Allah dalam hati
menjadikan kita
sentiasa mempunyai teman
walaupun berkeseorangan
lebih-lebih lagi jika
kita di kelilingi insan tersayang

jika
kosongnya hati kita
dari mengingati Allah
akan membuatkan kita kesepian
walaupun berada ditengah ramai orang

penuhi hidup
dengan kasih sayang
dan perhatian dari Allah

salam ceria dan ukhwah ~


Received :
04:06:50am
21 Apr 2010



-Bila Diri Mencintai Ilahi-


bila diri mencintai Ilahi
bergabunglah jiwa bersatulah hati

untaian jiwa bersulam
cinta abadi di hati
mendamba kasih tulus nan suci

bila cinta kerana Allah
berpisahnya tidak gelisah
bila rindu pada yang Satu
bertemunya pasti tidak jemu

ukhwah itu indah
bila bertemu dan berpisah
kerana Allah ukhwahfillah

abadan abada...


Received :
07:05:19am
11May2010


25 August 2010

-Andai Di Izinkan TuhaN-


Andai di izinkan Tuhan..

aku mahu berada di situ
duduk dan diam
di atas gunung kebahagiaan
permandangan yang indah
perasaan yang tenang
hati yang tenteram
suasana yang nyaman
alunan melodi mergastua
penghuni rimba segala

tinggi dan jauh dari kota
jauh dari tekanan jiwa
tiada lambakkan kerja
tiada topengan manusia

pemandangan dari sana
kanan ku sebiru lautan ciptaanNya
ombak menghempas pantai perlahan
berdesir angin bersamanya
setenang hati menikmati kurniaan

kiriku menghijau belantara dara
seindah limpahanNya
sesejuk mata memandang
selembut rasa kesyukuran
Alhamdulillah

petang menginjak senja
beburung pulang ke sarang gembira
matahari berlabuh di ufuk barat
cahaya ke merah-merahan menabiri alam
suasana hening terasa kedamaian

malam berperanan lagi
kesamaran sinaran bulan
menyerlahkan lagi keindahan galaksi
bintang2 berkelipan bertaburan
memenuhi ruang angkasa
terpaut hati dan perasaan
lambaian alam

sungguh
aku mahu ke sana
membawa kamu bersama
kerana kamu
adalah sebahagian kebahagiaanku
nikmati bersama






-Punca-



"Andai Hidup Punca Perpisahan,
 Biarlah Mati Menyambungnya Semula,
 Namun Seandainya Mati Punca Perpisahan,
 Biarlah Hidup Ini Membawa Erti Yang Nyata"


p/s  diambil daripada fb abg mie...




23 August 2010

-Hari Ini Tentang Aku-




-hari ini tentang aku-

hari ini dan seterusnya
semua orang pun tahu tentang itu
sebab semua orang pun boleh berfikir
cuma yang membezakannya
bagaimanakah cara pemikiran dan 
lontaran idea pemikiran masing-masing
hari ini sahaja
jika terdapat orang yang memikirkan aku
dan ambil berat tentang diri aku
kenapa
aku tidak pernah
risaukan diri aku sendiri
malahan mengheret diri aku sendiri
sedarlah wahai aku
tidak ada apa yang dapat mengubah aku
selain diri aku sendiri
semua terletak pada
dua perkataan
nak atau tak nak
itu sahaja
fikirkanlah wahai aku
aku yang tentukan
untuk hidup aku
hari ini dan seterusnya



-Amalan-


()"""()
(  '0' )
(")(")

Pagarilah hatimu
dengan ketakwaan
siramilah ia
dengan keimanan
apa yang baik
jadikanlah amalan
moga dirimu
dicintai
Allah


Received :
09:52:35am
23Aug2010




22 August 2010

-Sekadar Pelangi-



aku mungkin sekadar pelangi dalam hidupmu...
hadirku tanpa disapa...
hilangku tak membawa apa2...
tapi...
mengenalimu satu anugerah berharga
dari yang Maha Esa


Received :
03:08:48pm
22Aug2010

-Sometimes-



Sometimes,
Allah breaks our spirit to save Our soul,
He breaks Our heart to make us whole,
He sends us pain so we can be stronger,
He sends us failure so we can be humble,
He sends us illness so we can take care of Ourself,

Sometimes,
God takes everything away from us,
so we can learn the value of every gifts.


Received :
02:29:56pm
22Aug2010


-Suka,Cemburu,Rindu-




bila sahabat kata suka,
tak semestinya dia cinta,
ini kerana ada teman yang layak disukai,
bila sahabat cemburu,
tak semestinya dia cinta,
ini kerana ada teman yang hebat bila menjalin persahabatan,
bila sahabat kata rindu,
tak semestinya dia cinta,
coz dia rindu pada teman sebaik awak,
maknanya saya berhak kata saya suka pada awak,
cemburu bila awak ketepikan saya,
n rindu bila awak lupa kat saya  (",)


Received :
09:27:00am
22Aug2010



-Kadang2 Kita Tak Sedar-


kadang2 kita tak sedar
orang yang kita tak peduli
sayang giler kat kita

kadang2 kita tak sedar
kita terlampau sayang kat orang
sedangkan die selalu sakitkan hati kita

dan kita tak pernah sedar
kita bukannya sempurna
untuk mendapatkan orang yang 
sangat sempurna dalam hidup kita

dan kita bukan siapa2
untuk buat orang menyayangi kita

sebab kita
cuma manusia biasa


Received :
09:09:02am
22Aug2010


-Kita Terlupa-



kadang2 kita terlupa kita pernah gembira bersama die,
kadang2 kita terleka yang die selalu buat kita tertawa,
kadang2 kita tersenyum kerana die pernah buat kita bahagia,
adakalanya kita menangis kerana telatahnya membuat kita merinduinya,
orang itu adalah orang yang pernah berkongsi suka & duka bersama kita,
saya send mesej ini kepada sesiapa yang membuat saya tak pernah lupa akan kehadirannya,
dan kepada yang menerima mesej ini senyumlah kerana selama perkenalan,
awak adalah seorang yang sangat membahagiakan............


Received:
06:36:33am
22Aug2010



-Sinaran Cahaya-


Biar hidup gelap tanpa sinaran cahaya....
Jangan hati gelap tanpa sinaran iman...
Biar jiwa sepi tanpa kasih sayang insan...
Jangan jiwa sunyi tanpa kasih sayang Allah...

mulakan hari ini dengan bismillah dan dipenuhi dengan senyuman yang menawan,
buang segala masalah yang ada,
pikul segala tanggungjawab yang di amanahkan,
lakukan sebagai ibadah,
janganlah aggap sebagai beban,
sememangnya hari ini dihiasi seri buat seorang yang bergelar insan,
slam ukhwah fillah...

Received:
06:28:35am
22Aug2010

21 August 2010

-Kalau Aku Rindu-


kalau aku rindu

izinkanlah aku
berbicara pada bayu
berpesan pada lagu
agar terlerai rinduku
bila sampai pada kamu

kalau aku rindu

sudilah kiranya kamu
meniti coretan hatiku
pada sekeping warkah biru
agar terlerai rinduku
rindu pada kamu

kalau aku rindu

hanya bersama kamu
rindu bisa bersatu

20 August 2010

-Harapan-


Berjalanlah dengan penuh harapan,
walau hidup ini tak selalu bahagia,
sedekahkanlah satu senyuman,
walau di hati mu tak lagi mampu bertahan,
belajarlah memaafkan,
walau dirimu terluka,
berhentilah memberi alasan,
walau ingin menyatakan kebenaran,
hiduplah dalam iman,
walau hari dipenuhi dugaan,
dan berpeganglah pada Allah,
walau Dia tak kelihatan......


Received :
06:33:49pm
19Aug2010

17 August 2010

-Aku Masih Sayang-




ST12 - Aku Masih Sayang

kau rinduku jiwaku indah memanggil dirimu
mataku terbangun untuk menanti
menantimu…
jangan pernah kau ragukan cinta yang sesungguhnya
itu bisa menghancurkan semua bukan begitu
* aku sungguh masih sayang padamu
jangan sampai kau meninggalkan aku
begitu sangat berharga dirimu bagiku
dan ku pastikan setia dihatimu
dan ku korbankan semuanya untukmu
sungguh kuberharap begitu padaku
coba engkau rasakan cinta yang begitukan mengesankan
yakin pasti dapatkan kemesraan yang penuh bintang...



-Tabah-



“Kdg2 kta b’doa utk
kuat tp byk pula
dugaan dtg,kdg2 kta
minta cerdik tp mslh
pula yg timbul,kdg2
kta minta kbhagian tp
huru hara
pula. Dugaan m’jd kn
mental kta kuat,mslh
m’jd kn kta
b’fikir,huru hara m’jd
kn kta tabah.Hebatkn
Allah..Smua ada
Hikmah.Kalaulah
Manusia tahu hadis
Ini,”Telah b’kata
jibrail: Wahai
Tuhan,Engkau
Sampaiknlh hajat
hambaMu,maka Allah
m’jwb:Biarkn
hambaku itu,krn Aku
m’cintai suaranya”
anas b malik…



Received:
06:48:30pm
16 Aug  2010



16 August 2010

-Penipu-






Lyric : Penipu
Band: Piring Hitam

Pernah dulu kau kata kau cintakan ku,
Bertahun lama sanggup kau menungguku,
Hati dan jiwamu hanyalah untukku,
Sumpah dan janjimu memburu untukku.

CHORUS

ya ya ya ya,
Kau, kau tipu aku, x2
Kau tipu aku
Kau tipu aku
Kau curi jiwaku kau gembirakannya,
Kau dakap tanganku,
kau bahagiakannya,
kau kucup bibirku,
Kau menikmatinya,
Kau peluk tubuhku,
Kau ceriakannya.

CHORUS

Kiniku lihat kau berdua dengannya,
Tapi mengapa dia teman karibku,
Tawa gembira,
Musnahkan jiwaku,
Kau hancurkan semua saat manisku.

CHORUS



13 August 2010

-GoodBye Baby-




GOODBYE BABY - HEY MISS CHENTA

Disaat ini terkenang dirimu
teringat kembali saat kita bertemu
sinar wajah yang sering dirindu
di dalam tidur termimpi selalu

Tika berjauhan hati tetap satu
kepada dirimu kuingati selalu
kenangan indah bermain dikalbu
ingin ku kembali seperti dahulu

c/o
Goodbye baby it my last words for you
apa yang berlaku kau dan aku pun tahu
dugaan ini tabah hadapi biar berlalu pergi

i said im sorry forgive me am trying
kuharap dikau pun bisa begitu
usah kesali pemergianku cinta dihatimu...


-Paparan Terhangat-

Para Pujangga