23 August 2010

-Hari Ini Tentang Aku-




-hari ini tentang aku-

hari ini dan seterusnya
semua orang pun tahu tentang itu
sebab semua orang pun boleh berfikir
cuma yang membezakannya
bagaimanakah cara pemikiran dan 
lontaran idea pemikiran masing-masing
hari ini sahaja
jika terdapat orang yang memikirkan aku
dan ambil berat tentang diri aku
kenapa
aku tidak pernah
risaukan diri aku sendiri
malahan mengheret diri aku sendiri
sedarlah wahai aku
tidak ada apa yang dapat mengubah aku
selain diri aku sendiri
semua terletak pada
dua perkataan
nak atau tak nak
itu sahaja
fikirkanlah wahai aku
aku yang tentukan
untuk hidup aku
hari ini dan seterusnya



2 comments:

Anonymous said...

kite yang menjadi pemimpin pada diri sendiri kerana kite merupakan khalifah ALLAH dibumi ini...

Anonymous said...

Seandai masih tidak ditarik ingatan,selagi masih tahu tanggungjawab,selagi itu perlu beringat..

-Paparan Terhangat-

Para Pujangga