07 July 2011

:: Bertemu Rakyat ::

Dulu masa awal menjadi MPM. Ramai yang panggil YB (Yang Berhormat). Segan juga, tapi lama2 ok dah kot sebab diorang pn dah xmenyakat lagi. Kawan2 yang nakal .. haha ..tapi diorang selalu cakap, bila dah jadi yb nie. Kena selalu turun padang bertemu rakyat katanya. Gelak gak bila dengar, sebab dah macam wakil rakyat dah. Padahal sekadar majlis perwakilan je..(*mentaliti mentah)


Kawan ada cakap, jadi pemimpin nie tak boleh malu n jangan sombong, kalau tak orang tak suka. Jadi mpm nie kne selalu jumpe mahasiswa senyum2, tegur2, borak2 n tanya masalah n bantu. Diorang kata macam 2 lah pemimpin bertemu rakyat. Sebelum nie aku ade jugak tegur dak2, hampir tiap2 hari kot..kalau yang rapat 2 borak lme gak ar..yang tak bpe rapat 2 borak cket2 je..lau x pn sekadar tegur n senyum je. kate kempen senyum UTM. haha..

Seronok sebenarnya borak2 ngn dak2 UTM nie. Bnyk btol cerita n pengalaman diorg. Dahsyat. Semua pun hebat belaka. Baru teringat, skg nie nk masuk dip UTM dah susah sb dah dikurangkan, mksdnya hanya yang hebat n layak sahaja y dapat. Gembira dapat berada dalam kelompok glongan intelektual yang hebat2 nieyh (^_^).

Lagi seronok bila ada mahasiswa yang adu masalah n dpt di tolong. Sebab terasa kewujudan aku kat bumi UTM nie diperlukan (^_^) tapi sedih gak klu xdpt nk tlong..ade skali 2 sampai mimpi2..haha..lwk je.. Maaf k y xdpt tlg or trlepas pndg niey.. Hmm, sebelum nie bnyk masalah yang di adukan sume pn ttg kebajikan mahasiswa kt UTM.Tapi..

Hari ni aku terharu. Ada perkara yang wt aku terharu. Ada sorg kwn nie die dtg kt aku. Die cte mslh die kt aku. Bkn tentang UTM. tapi tentang peribadi. hmmm..Dia ckp kt aku,dia pndang aku bkn sbg seorg ketua tp seorang sahabat. sb die percaya kt aku dan nk borak pnjg ngn aku..Tersentuh gak.

Bila aku fikirkan balik..Xyah nk jd pemimpin sgt ar kn..jd lah sahabat..asal orang lain selesa n gembira..memadailah kan (^_^) ..Kepada kawan2 aku minta maaf kalau ada terlayan kasar, termarah atau terabaikan selama nie k..Pape pun aku sayang korg semua...Ikhlas nie tak tipu..huhu~

Bila ada jawatan nie,bnyk yang aku blaja. Tapi bnyk lagi y aku kne blaja..InsyaAllah aku akan cuba yang terbaik untuk anda semua..Korang Gembira Aku Pun Happy (^_^) ..

- Pencari Si Bodoh Sepat (^_^) -

1 comment:

Khairul Fitri said...

Minta maaf sebab menggunakan bahasa sms dan bahasa 'rojak'. Tatabahasa pun tak sempurna (T_T). Teruja sangat nak menulis.

-Paparan Terhangat-

Para Pujangga